مرجع SolidWorks ایران

مرجع SolidWorks ایران
مرجع SolidWorks ایران ۱۳۹۸-۹-۳ ۱۲:۰۳:۲۹ +۰۰:۰۰

سالیدورک چیست ؟ 

SolidWorks را می توان یک نرم افزار CAD یا

طراحی در نظر گرفت که به واسـطه اضـــافه

شدن پلاگین ها تبدیل به نرم افزاری CAM و

CAE شده است.

شما با این نرم افزار به راحتی به طــــراحی

قطعات صنعتی و غیرصنعتی می پـــــردازید

مونـــــتاژ و خروجی نقشه می گیـــــــــرید .

طراحی قالب, ورقکاری وجوشکاری میکنید .

سالیدورک

شروع یک کسب و کار

دوره جامع SolidWorks

سالیدورک
سالیدورک
سالیدورک

آموزش گام به گام Cut with surface در SolidWorks

در این آموزش می خواهیم شما با فرمان Cut With Surface آشنا شوید .

همانطور که متوجه شدید می خواهیم یک مدل را چه در حالت توپر و چه

در حالت پوسته ای توسط سطح دلخواهی برش دهیم .

آموزش فرمان Derived Sketch در solidworks

با استفاده از این فرمان شما با سرعت بیشتری می توانید ترسیمه دوبعدی

ایجاد کنید . فرمان Derived Sketch در محیط Skecth در قسمت Insert قرار

دارد . برای آموزش گام به گام این فرمان به این قسمت مراجعه نمایید .

جدیدترین ها

دانلود رایگان ۴۲ تمرین سالیدورک و کتیا مفهومی سطح مقدماتی

42 تمرین سالیدورک در سطح مقدماتی : در این پست  42 تمرین سالیدورک و کتیا مقدماتی در محیط های [...]

بسته آموزش سالیدورک مقدماتی به همراه لوح فشرده سالیدورک ۲۰۱۹

شما در این قسمت با یکی از کامل ترین پکیج ها / بسته های آموزش سالیدورک مقدماتی آشنا می [...]

آموزش مدل سازی سطح زیرین بطری نوشابه کوکا کولا با نرم افزار سالیدورک 

سالیدورک

شما با آموزش گام به گام مدل سازی این قطعه یا مدل در این قسمت آشنا خواهید .

در مرحله اول لازم است بدانید که مدل سازی در سطح پیشرفته صورت گرفته است و از محیط Surface برای مدل سازی استفاده شده است .

گام اول : وارد شدن به محیط نرم افزار SolidWorks و انتخاب صفحه ای از نمودار درختی به موازات قطعه 

برای انتخاب صفحه مورد نظر به موازات قطعه می توانیم هم صفحه Right Plane و همچنین Front Plane را انتخاب کنیم .

صفحه Front را به عنوان نمونه مناسب انتخاب میکنیم و وارد محیط Sketch یا ترسیمات دو بعدی می شویم .

در این محیط نصف ظرف خام مورد نظر را به صورت یک ترسیمه باز با ابعادی که مشاهده می کنید ترسیم می کنیم .

سالیدورک

سالیدورک

سالیدورک

سالیدورک

سالیدورک

گام دوم : استفاده از فرمان Revolve در محیط Surface 

در این مرحله ترسیمه مورد نظر را با استفاده از فرمان Revolve به اندازه ۳۶۰ درجه دوران می دهیم و بدنه اصلی مدل یا قسمت خام ظرف نوشابه را طراحی میکنیم .

مطابق شکل زیر ؛

سالیدورک

استفاده از فرمان Revolve :

سالیدورک

گام سوم : طراحی منحنی در صفحه به موازت مدل که تماما آن را از سمت راست و پایین قطع کند 

این منحنی همان قسمتی است که بایستی با ظرف تداخل کند و قسمت های قوس زیر ظرف را ایجاد کند .

منحنی را در صفحه Front طبق اندازه های زیر یا اندازه ای که مد نظر دارید ترسیم کنید .

سالیدورک

ترسیم منحنی با استفاده از فرمان tree point arc

سالیدورک

گام چهارم : ایجاد صفحه ای عمود بر منحنی مور نظر برای ترسیم فرمی که روی این منحنی بایستی جاروب شود ؛ 

برای اینکه ایجاد صفحه عمود کنیم بایستی از محیط ترسیمه دوبعدی که قوس مورد نظرمان را ترسیم کردیم خارج شویم .

بعد با استفاده از فرمان Plane از قسمت Reference Geometry صفحه ای عمود بر منحنی مورد نظر ترسیم می کنیم . به چه صورت ؟

با انتخاب دو رفرنس مورد نظر ابتدا منحنی یا قوسی که طراحی کردیم را انتخاب می کنیم و بعد از نقطه شروع بیرونی قوس را انتخاب

میکنیم این نقطه می تواند نقطه پایینی قوس نیز باشد . به ترتیب زیر مدل سازی را انجام دهید ؛

سالیدورک

سالیدورک

بعد از این مرحله بایستی ترسیمه یا انحنای مورد نظر را در این صفحه جدید ترسیم کنیم . صفحه مورد نظر را انتخاب می کنیم و آن را وارد محیط Sketch می کنیم .

در این قسمت ترسیمه مورد نظرمان را ترسیم میکنیم . مطابق زیر ؛

سالیدورک

سعی میکنیم که حتی الامکان ترسیمه استاندارد شود .

گام پنجم : استفاده از فرمان Swept surface برای جاروب کردن انحنا روی قوسی که با آرک طراحی کردیم ؛ 

سالیدورک

سالیدورک

بعد از ایجاد Body مورد نظر سعی میکنیم رنگ دلخواهی برای آن در نظر بگیریم که با بدنه اصلی ظرف وجه تمایز پیدا کند . برای این منظور ترتیب زیر را انجام خواهیم داد

دقت کنید بایستی روی Body مورد نظر در انتخاب هایی که داریم رنگ آن را تغییر می دهیم .

سالیدورک

سالیدورک

گام ششم : الگو برداری از Body جدیدی ایجاد شده به صورت دایره ای به تعداد کل ۴ عدد به صورت مساوی حول ظرف 

برای این منظور از فرمان circualr pattern واقع در محیط Features استفاده می کنیم . و تنظیماتی که انجام شده است را رعای می کنیم و در حالت Equall space

قرار میدهیم . و از قسمت انتخاب ابزار ؛ قسمت Body را حتما فعال میکنیم تا بتوانیم Body انحنای جاروب شده را انتخاب کنیم .

سالیدورک

سالیدورک

سالیدورک

گام هفتم : حذف قسمت های اضافه حاصل از برخورد Body ها توسط فرمان Trim 

در این قسمت سعی می کنیم به ترتیب از حجم اولیه ایجاد شده و سپس الگویی که تشکیل دادیم حذفیات را انجام دهیم .

در گام اول قسمت ابتدایی ایجاد شده را استفاده از فرمان Trim حذف میکنیم ؛

سالیدورک

در این قسمت بایستی در انتخاب ها دقت شود . Trim tool به عنوان ابزار برشی محسوب می شود و در قسمت انتخاب پایین ما میتوانیم قسمت هایی را نگه داریم

Keep selections و هم قسمت هایی که مد نظر داریم را حذف کنیم Remove selections  ؛

سالیدورک

برای انحناهای دیگر نیز همین عملیات را تکرار می کنیم .

گام هشتم : یکپارچه کردن تمامی Body ها توسط فرمان Knit 

سالیدورک

و ایجاد Fillet روی لبه های تیز مدل مشابه با تصاویر زیر ؛

سالیدورک

سالیدورک

در این قسمت مدل نهایی تکمیل شده است .

فعالیت های خانه مکانیک

خانه مکانیک ارائه دهنده کاملترین و به روز ترین پکیج های آموزشی در سراسر کشور می باشد .  آموزش ها عبارتند از نرم افزارهای مهندسی مکانیک ؛ کتیا , انسیس , آباکوس , پاورمیل , مولد فلو , کامسول , رویت مپ و …. نرم افزارهای مهندسی معماری از جمله ۳dsmax , اتوکد , Vray , Rvit و …. پیشنهاد ویژه ؛ به شما دوستداران صنعت , مهندسی , طراحی پیشنهاد داده می شود که حتما برای ارتقاء , بهبود و ایجاد کسب و کار خود یکی از نرم افزار های طراحی / مهندسی را بیاموزید و به کار ببندید .

برای پیدا کردن کسب و کار خود می توانید به اینستاگرام خانه مکانیک نیز مراجعه کنید . 

پس از گذراندن دوره ها در این مجموعه گواهینامه قابل ترجمه تقدیم خواهد شد . لازم به ذکر است فیلم های آموزشی هر جلسه را پس از  هر جلسه می توانید در دست داشته باشید . برای اینکه از کیفیت برگزاری دوره های طراحی در این مجموعه با اطلاع شوید به قسمت مشتریان مراجعه نمایید .

خانه مکانیک دارای نشان نماد الکترونیک زرین پال می باشد .
برای سفارش و پشتیبانی بسته های آموزشی با شماره تماس مستقیم ۰۹۱۵۸۱۵۲۰۲۲ هادی جلالی ارتباط برقرار نمایید . 

Digiprove sealCopyright secured by Digiprove © 2018 yaser attarbashi